achtergrondinfo - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu achtergrondinfo - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu

achtergrondinfo

Blijf op de hoogte en volg Sonja

01 Augustus 2018 | Spitsbergen, Longyearbyen

Longyearbyen is het administratieve centrum van Spitsbergen. De kleine nederzetting ligt in het dal tussen twee hoge plateaubergen en de Longyeargletsjer. Het is een prima uitvalsbasis voor een korte kennismaking. Er is een gevarieerd aanbod excursies. Zo kunt u de omgeving van de Isfjord verkennen met excursieboten of snelle Polarcirkelbootjes. Er zijn wandelingen de omliggende valleien in, de bergen op en zelfs naar een van gletsjers.
U kunt hier ook goed een of enkele dagen acclimatiseren voordat u aan boord gaat van een van de schepen om een reis langs de kust van Spitsbergen te maken. Longyearbyen is ook het beginpunt van verschillende meerdaagse wandel- en trektochten over Spitsbergen.

Sonja

Son gaat dit jaar Kirgizië bezoeken.. Voorpret en voorbereiding: Ben al druk bezig met dingetjes uitzoeken waar ik maar beter rekening mee kan houden, zoals hoe betaal ik daar? Wat is de beste kleding mee te nemen? weer een nieuw avontuur tegemoet! Zin in!

Actief sinds 22 Mei 2011