Orka's en Ijsberen... - Reisverslag uit Jan Mayen, Spitsbergen van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu Orka's en Ijsberen... - Reisverslag uit Jan Mayen, Spitsbergen van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu

Orka's en Ijsberen...

Blijf op de hoogte en volg Sonja

31 Mei 2017 | Spitsbergen, Jan Mayen

Vandaag varen we het pakijs in op zoek naar ijsberen en zeehonden!
Indrukwekkend gezicht al die ijsschotsen, het sneeuwt licht en bijna iedereen bevind zich aan dek om de ijsdeken af te speuren naar leven! Het vriest ca. 3 graden en met weinig wind en een zonnetje is het goed toeven hier!
Plots horen we een bericht dat er op elf uur drie ijsberen zijn gesignaleerd! Iedereen spoed zich naar elf uur en wat we dan zien is werkelijk een droom die uitkomt!
Een moeder en twee jongen bevinden zich een tweehonderd meter van het schip en we proberen er dichter bij te komen maar wel op gepaste afstand zodat ze niet schrikken van ons! Iedereen staat te fotograferen en het is doodstil aan boord.
Ik kan met mijn iPad wel een filmpje maken maar met mijn toestel kan ik niet echt goede foto's maken en laat ik dat maar aan een ander over! Ze blijven wel nog een kwartier op het ijs dus dit is echt genieten! Later horen wij dat het echt niet vaak voorkomt dat er een moeder met twee jongen worden gesignaleerd! Na een poosje zwemmen de rakkers weg en verdwijnen uit het zicht!
Wat een dag, eerder hadden wij al een school orka's mogen ontmoeten!

Verstuurd vanaf mijn iPad

  • 31 Mei 2017 - 15:30

    Sara Kok:

    Hoi Sonja, mooi dat jullie zo'n leuke vakantie hebben!
    Heb de reisverslag/ foto's ook even aan oma en m'n moeder laten zien, vonden ze ook leuk en van ons allemaal een fijne reis gewenst, geniet ervan! Liefs voor jullie van ons xxx

  • 31 Mei 2017 - 16:16

    Carin:

    Wat een ervaring zeg!!!
    Orka's en ijsberen! Zo uniek.
    Maar snel afspreken als jullie terug zijn! Wil alles horen!

  • 31 Mei 2017 - 16:19

    Akki:

    Wat geweldig mooi! Super ervaring lijkt me. Blijf genieten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Son gaat dit jaar Kirgizië bezoeken.. Voorpret en voorbereiding: Ben al druk bezig met dingetjes uitzoeken waar ik maar beter rekening mee kan houden, zoals hoe betaal ik daar? Wat is de beste kleding mee te nemen? weer een nieuw avontuur tegemoet! Zin in!

Actief sinds 22 Mei 2011
Verslag gelezen: 1248
Totaal aantal bezoekers 38996

Voorgaande reizen:

20 November 2022 - 15 December 2022

Werelddeel veroveren, deze keer Noord-Afrika

17 December 2021 - 24 December 2021

Lapland, Noorwegen

02 September 2019 - 18 September 2019

Reizen, reizen, reizen en nu naar de rijzende zon!

03 September 2018 - 09 September 2018

Kirgizië

20 Mei 2017 - 02 Juni 2017

Spitsbergen...Koud hè?

04 Oktober 2014 - 01 November 2014

In de hemeltrein naar Tibet..

04 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: