Er is niets wat dit kan evenaren! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu Er is niets wat dit kan evenaren! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu

Er is niets wat dit kan evenaren!

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

10 September 2024 | Ecuador, Quito

Hola,

Naast de cacao plantages, Pocahontas , de vele fruitbomen en de kunst is Ecuador voornamelijk bekend door de LAT:0graden00’00. Precies in het midden van de aarde waardoor je onder je je eigen schaduw ziet.

Om precies zes uur gaat de zon op en ook weer onder, de enige plek op aarde…

Precies op deze plek stond ik vandaag en heb daarvoor een stempel in mijn paspoort erbij!

Gisteren in Mindo een cacao fabriekje bekeken en de pure schil geproefd. Hoe de chocolade uiteindelijk gaat smaken heeft te maken met de planten in de omgeving, staat de cacao bij een gemberplant krijg je gembersmaak. Net als de druivenranken in Europa de eigenschappen overnemen van de grond waarin ze staan.

Vandaag nog een paar daagjes in Quieto waar ik onder andere een kunst tentoonstelling ga bekijken en andere bijzonderheden!

Hoewel ik de beginnerscursus Spaans heb gevolgd kom ik niet verder dan wat beleefdheden uitwisselen want zodra men echt begint krijg ik het Spaans benauwd!

Tags: Mindo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Son gaat dit jaar Kirgizië bezoeken.. Voorpret en voorbereiding: Ben al druk bezig met dingetjes uitzoeken waar ik maar beter rekening mee kan houden, zoals hoe betaal ik daar? Wat is de beste kleding mee te nemen? weer een nieuw avontuur tegemoet! Zin in!

Actief sinds 22 Mei 2011
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 42849

Voorgaande reizen:

07 September 2024 - 28 September 2024

In de voetsporen van Charles Darwin!

03 Juli 2024 - 10 Juli 2024

Van het Pieterpad naar het Waterland!

20 November 2022 - 15 December 2022

Werelddeel veroveren, deze keer Noord-Afrika

17 December 2021 - 24 December 2021

Lapland, Noorwegen

02 September 2019 - 18 September 2019

Reizen, reizen, reizen en nu naar de rijzende zon!

03 September 2018 - 09 September 2018

Kirgizië

20 Mei 2017 - 02 Juni 2017

Spitsbergen...Koud hè?

04 Oktober 2014 - 01 November 2014

In de hemeltrein naar Tibet..

04 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: