Okidoki Japan - Reisverslag uit Matsue-shi, Japan van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu Okidoki Japan - Reisverslag uit Matsue-shi, Japan van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu

Okidoki Japan

Door: Sonja Vonk

Blijf op de hoogte en volg Sonja

16 September 2019 | Japan, Matsue-shi

Okidoki Japan

Gisteren was het Oki dag, met de ferry naar een van de Oki eilanden!
Hoteleigenaar Takashi bracht mij naar de ferry en ook hier moest ik een immigratieformulier voor invullen, stel je voor..ik moest daar eens blijven!
Een twee uur durende vaart heen en ook weer terug dus ik had precies 3 uurtjes om wat van het eiland te zien! Ik kon een bustour maken maar dan was ik maar nipt op tijd voor de ferry terug dus ik besloot naar het strand te gaan! Er was maar een strand en de bus naar dat dorpje miste ik en ietwat verloren liep ik weer naar de info balie waar een aardige jonge man stond die mij wel even wilde brengen! Op het strand aangekomen liet de jongeman mij de pashokjes zien die doorgaans nu gesloten zijn omdat het seizoen voorbij is! Tja, daar sta je dan op een totaal verlaten strand maar de Japanse zee voelen moest toch wel even gebeuren, die kans krijg ik misschien nooit meer! Het was heerlijk en bijzonder en lekker warm water! Gelukkig op tijd weer bij de ferry....
Vandaag 16 september is voor de Japanners een familie dag vergelijkbaar met thanksgiving en om negen uur vanochtend werd er naar mijn kamer gebeld of ik zin had om een boottocht te maken met de oude gammele vissersboot van Takashi!
Nou daar had ik wel oren naar en met mij stapten een leuk stel uit Hongkong in en op een ander dek nog wat Japanse mensen!
Dit werd een gedenkwaardige tocht ook al was het dat het zeewater naar binnen spoot en de golven zeker 4 meter hoog waren! Ik ben nooit zeeziek maar de dame uit Hongkong had het wel even moeilijk! We waren dicht bij een vissersdorpje toen de motor oververhit werd en niet meer reparabel bleek! Er werd even gebeld en we werden gehaald door zoon en schoondochter en weer naar het Hotel gebracht!
Eind goed al goed en dat geldt ook voor mijn reis! Wat een bijzonder verblijf hier in Japan, dit kan ik echt een ieder adviseren! Het klimaat is in september prettig, de mensen zijn vriendelijk en zeker dit herbergje van de familie Fukuma is zeker aan te raden, je voelt je hier echt welkom en men doet alles om het je naar de zin te maken!
En wil je niet ontbijten met vis en misosoep heeft men ook gewoon een continentaal ontbijt! Ik heb van deze reis weer enorm geleerd en met deze spreuk eindig ik dit sprookje!
“The World is a book, and those who do not travel read only a page.”



  • 16 September 2019 - 07:22

    Carin:

    Wel een echt Son avontuur op die boot!! Ik ga je verhalen weer missen! Maar snel afspreken als je weer in NL bent!!
    Goede terugreis!!

  • 16 September 2019 - 18:49

    Petra Franconi:

    He Son,

    Wie had dit ooit verwacht: mijn klasgenootje en vriendinnetje van de basisschool die dit soort avontuurlijke reizen later zou gaan ondernemen!

    Fijn dat het weer een mooie reis was en dat je genoten hebt en nu maar snel weer naar Auke hihi

    Lfs van ons


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Son gaat dit jaar Kirgizië bezoeken.. Voorpret en voorbereiding: Ben al druk bezig met dingetjes uitzoeken waar ik maar beter rekening mee kan houden, zoals hoe betaal ik daar? Wat is de beste kleding mee te nemen? weer een nieuw avontuur tegemoet! Zin in!

Actief sinds 22 Mei 2011
Verslag gelezen: 1401
Totaal aantal bezoekers 39242

Voorgaande reizen:

20 November 2022 - 15 December 2022

Werelddeel veroveren, deze keer Noord-Afrika

17 December 2021 - 24 December 2021

Lapland, Noorwegen

02 September 2019 - 18 September 2019

Reizen, reizen, reizen en nu naar de rijzende zon!

03 September 2018 - 09 September 2018

Kirgizië

20 Mei 2017 - 02 Juni 2017

Spitsbergen...Koud hè?

04 Oktober 2014 - 01 November 2014

In de hemeltrein naar Tibet..

04 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: