Girlpower - Reisverslag uit Novosibirsk, Rusland van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu Girlpower - Reisverslag uit Novosibirsk, Rusland van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu

Girlpower

Door: Sonja Vonk

Blijf op de hoogte en volg Sonja

10 September 2019 | Rusland, Novosibirsk

Girlpower!

Vandaag was een heel bijzondere dag, kennismaking met de twee Zwitserse dames verdiept, de oudste dame is maar liefst 83 jaar oud en heeft met haar man de hele wereld al over gereisd, veelal in een camper! Ze hebben een verzorgde reis geboekt begonnen in Sint Petersburg en via Moskou en Kazan hebben ze een klein stukje de Trans-Siberië met me meegereisd tot Irkutsk, ze gaan nu verder naar het Baikalmeer en dan naar Beijing...
Petje af hoor voor deze kanjers, echt girl power!
Ik heb mij verder prima vermaakt vandaag met het fotograferen van de bijzondere behuizing van de Siberiers, vooral de kleurige huizen in blauw en groen ga ik wat mee doen! Verder heb mij geel en groen geërgerd aan de botte Russen die weigeren om mij het stopcontact te laten gebruiken om mijn apparaten op te laden! Steeds als ik hun stekker er uit haal omdat deze er al de ganse dag inzit halen zij de mijne er weer uit!
De manager van de trein kwam mij even vragen of alles goed is en toen ik het probleem voorlegde van de wodka zuipende vervelende Russen bleek dat zijn Engels niet verder reikte dan yes and no en weet niet dus dat schiet ook niet echt op! Terwijl hij net uitgelegd had dat hij niet alleen manager was maar ook de big boss van deze trein!
Ik weet dat in China het Engels niet op scholen de prioriteit heeft maar dat is hier niet anders, ik heb nog niemand ontmoet waar je een gesprek mee kan voeren of iets kan vragen dus wijs ik het maar aan! En dan nog snappen ze het niet...
Ik heb nu niet alleen blauw en groen waar ik mij in ga verdiepen maar ook geel en groen! Story of my life moet je maar denken en dat net nu ik zo lekker ontspannen was...
Maar ik laat het lekker los en geniet van deze laatste 4000 km naar Vladivostok, eindelijk een fatsoenlijke maaltijd en douchen maar laten we de dag niet prijzen voor het avond is, misschien is de douche daar ook wel naar de galemiezen, net zoals de douche in Bishkek vorig jaar...hihi


  • 10 September 2019 - 00:41

    Carin:

    Jij reist toch ook gewoon nog op je 83ste? Mocht je tegen die tijd een begeleider nodig hebben, dan hoor ik het wel!!

Tags: Transsiberie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Son gaat dit jaar Kirgizië bezoeken.. Voorpret en voorbereiding: Ben al druk bezig met dingetjes uitzoeken waar ik maar beter rekening mee kan houden, zoals hoe betaal ik daar? Wat is de beste kleding mee te nemen? weer een nieuw avontuur tegemoet! Zin in!

Actief sinds 22 Mei 2011
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 39238

Voorgaande reizen:

20 November 2022 - 15 December 2022

Werelddeel veroveren, deze keer Noord-Afrika

17 December 2021 - 24 December 2021

Lapland, Noorwegen

02 September 2019 - 18 September 2019

Reizen, reizen, reizen en nu naar de rijzende zon!

03 September 2018 - 09 September 2018

Kirgizië

20 Mei 2017 - 02 Juni 2017

Spitsbergen...Koud hè?

04 Oktober 2014 - 01 November 2014

In de hemeltrein naar Tibet..

04 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: