De schaapjes op het droge - Reisverslag uit Taliouîne, Marokko van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu De schaapjes op het droge - Reisverslag uit Taliouîne, Marokko van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu

De schaapjes op het droge

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

26 November 2022 | Marokko, Taliouîne

Van Agadir aan zee naar Taliouine gereden gisteren en hier overnacht in wat moest heten een romantisch Hotel omringd door saffraankrokus velden!

Romantisch is de omgeving zeker niet en het Hotel evenmin…

De bevolking is zeker goed in tegelen maar met de montage van kranen, douchekoppen, wasbakken etc, hebben ze nog wat hulp nodig! Alles wat los kan zit los en het water is zelfs niet lauwwarm maar ijskoud…

Genoeg gejammerd want er is genoeg positiefs zoals een zwembad bij het Hotel! Het eerste wat ik wilde is een verfrissende duik nemen om het Sahara stof van mij af te spoelen…

Helaas lag er op het water van deze piscine of was het nou een pis in een dikke laag drap, ik hoopte maar dat dit de stampers waren van de saffraankrokussen maar ik vrees van niet!

Er is in Marokko behoorlijk wat winst te behalen uit de oogst van olijven, argan en saffraan…

Maar als iemand zijn schaapjes op het droge heeft dan is het deze goedlachse heer!

Vandaag op weg naar een dorp waar veel filmopnamen zijn gemaakt heb ik mij laten vertellen…

tot gauw voor meer nieuws…


  • 27 November 2022 - 09:58

    Bas En Lilly :

    Wat een belevenissen allemaal! Veel plezier daar. Terugreis al gepland?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Son gaat dit jaar Kirgizië bezoeken.. Voorpret en voorbereiding: Ben al druk bezig met dingetjes uitzoeken waar ik maar beter rekening mee kan houden, zoals hoe betaal ik daar? Wat is de beste kleding mee te nemen? weer een nieuw avontuur tegemoet! Zin in!

Actief sinds 22 Mei 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 39015

Voorgaande reizen:

20 November 2022 - 15 December 2022

Werelddeel veroveren, deze keer Noord-Afrika

17 December 2021 - 24 December 2021

Lapland, Noorwegen

02 September 2019 - 18 September 2019

Reizen, reizen, reizen en nu naar de rijzende zon!

03 September 2018 - 09 September 2018

Kirgizië

20 Mei 2017 - 02 Juni 2017

Spitsbergen...Koud hè?

04 Oktober 2014 - 01 November 2014

In de hemeltrein naar Tibet..

04 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: