Als Mohammed niet naar de berg komt… - Reisverslag uit Aït Ben Haddou, Marokko van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu Als Mohammed niet naar de berg komt… - Reisverslag uit Aït Ben Haddou, Marokko van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu

Als Mohammed niet naar de berg komt…

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

27 November 2022 | Marokko, Aït Ben Haddou

Gistermiddag gearriveerd in Ait Ben Haddou waar de film Lawrence of Arabia opgenomen is.

Een bijzondere plek op deze wereld hoewel veel bussen met toeristen deze kant ook weer opkomen na Corona toestanden. Veel Japanners ook..

Ons Hotel waar wij twee nachten verblijven is een oase in deze woestijn en wij zijn zeer gastvrij onthaald. De keuken hier is subliem maar voor ons te overdadig met flensjes, honing, omelet met groenten en altijd verse jus in het land van de sinaasappel bomen en hoewel dit een thee land is kan men hier ook een behoorlijke koffie zetten. Want zonder koffie immers komt Sonja niet in de benen!

Vandaag staat op het programma de bibelebonse berg bezoeken, een enorm verdedigingswerk van ene sultan van weet ik veel!

De honderden treden hebben wij inmiddels al afgelegd en veel kooplui gezien die hun waren aan de man willen brengen. Ook hebben we heerlijk thee gedronken op een schaduwrijk plekje waar ook een kleine bakkerij is.

Vandaag nog een filmstudio bezoeken en dan kunnen wij deze dag weer voldaan afsluiten!

Ik laat weer van mij horen later…

Sonja

Son gaat dit jaar Kirgizië bezoeken.. Voorpret en voorbereiding: Ben al druk bezig met dingetjes uitzoeken waar ik maar beter rekening mee kan houden, zoals hoe betaal ik daar? Wat is de beste kleding mee te nemen? weer een nieuw avontuur tegemoet! Zin in!

Actief sinds 22 Mei 2011