Zwart Wit - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu Zwart Wit - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu

Zwart Wit

Door: Sonja Vonk

Blijf op de hoogte en volg Sonja

18 December 2021 | Noorwegen, Tromsø

Goedemiddag lieve lezers uit het lichte Nederland…
Gisteren gearriveerd via Bergen Noorwegen in Tromso…

Wat mij vooral opviel was het totale gebrek aan daglicht, natuurlijk wist ik dat deze tijd donkerder is dan in de Zomer maar een uurtje per dag is toch wat magertjes en om een uur s’middags is het al aardedonker en zo liep ik gistermiddag naar het Centrum van deze immense stad naar de teststraat om het wattenstaafje eens uit te proberen! Nog dezelfde dag kreeg ik de uitslag, geen virus gedetecteerd!
Na een welverdiende maaltijd in een alleraardigst tentje glibberde ik naar huis na natuurlijk eerst nog eens verdwaald te zijn…

De eerste hele dag in Noorwegen speelde zich af hoog in de bergen waar alle sneeuw nog niet gesmolten was en ik sleetje gereden heb getrokken door 5 husky’s. Mijn driver was Ottoman uit Koeweit die in Liverpool studeert en net als ik zich ook had aangemeld voor sleetje rijden…
Ik had voor deze gelegenheid een bril gekocht om de hinderlijke schittering van het zonlicht tegen te gaan maar het enige wat schitterde door afwezigheid was de Zon zelf!
De anderhalf uur durende tocht was op zijn minst gezegd spectaculair, de sneeuw was op sommige plaatsen zo gesmolten dat het rivieren waren geworden en met speciale Artic kleding werd je toch zeik en zeik nat…
Verder heb ik nog geen Noor zien lachen maar misschien doen ze dat alleen in de Zomer, Hihi

  • 18 December 2021 - 17:53

    Griet Welles:

    Zo leuk om jou op deze manier te kunnen volgen. Jouw manier van schrijven maakt dat ik al weer uitkijk nasr je volgende verslag. Lekker genieten Son!

  • 18 December 2021 - 20:29

    Carin:

    Oh Son wat heerlijk dit verslag te lezen na weer een killing persconferentie!
    Voor de lezers toch licht in de duisternis terwijl er bij jou amper licht is

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Son gaat dit jaar Kirgizië bezoeken.. Voorpret en voorbereiding: Ben al druk bezig met dingetjes uitzoeken waar ik maar beter rekening mee kan houden, zoals hoe betaal ik daar? Wat is de beste kleding mee te nemen? weer een nieuw avontuur tegemoet! Zin in!

Actief sinds 22 Mei 2011
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 39285

Voorgaande reizen:

20 November 2022 - 15 December 2022

Werelddeel veroveren, deze keer Noord-Afrika

17 December 2021 - 24 December 2021

Lapland, Noorwegen

02 September 2019 - 18 September 2019

Reizen, reizen, reizen en nu naar de rijzende zon!

03 September 2018 - 09 September 2018

Kirgizië

20 Mei 2017 - 02 Juni 2017

Spitsbergen...Koud hè?

04 Oktober 2014 - 01 November 2014

In de hemeltrein naar Tibet..

04 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: