Spasibo - Reisverslag uit Vladivostok, Rusland van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu Spasibo - Reisverslag uit Vladivostok, Rusland van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu

Spasibo

Door: Sonja Vonk

Blijf op de hoogte en volg Sonja

10 September 2019 | Rusland, Vladivostok


All you can eat? You can not eat at all...

Nieuwe inzichten, meer ontspanning, weg van de hectiek van de dag.
Kilo afgevallen maar dat zit er zo weer aan!
Zou je het weer doen? Nee, maar dat geldt voor 50% van alle dingen die ik heb gedaan!

Spasibo

Dank je wel reis voor de nieuwe inzichten die ik mocht ontvangen, het was overweldigend om te zien vanuit een relatieve veilige plaats achter het raam van een trein hoe mensen in Siberië leven, dat wil zeggen je weet niet hoe ze leven maar je ziet wel hun onderkomens! En dan kom ik ook direct op een ander punt, had ik wel meer uit deze reis kunnen halen! Ja en nee, je kunt ergens neerstrijken maar waar? Deze mensen zitten niet te wachten op pottenkijkers en toeristische routes trekken mij niet aan! Wat ik voornamelijk heb gezien is dat de mensen zich spoeden naar de treinen om hun waren te verkopen aan in dit geval de beter gesitueerde Rus die het zich kan permitteren om te reizen! En dat mijn Russische medepassagiers toch een enorme achterstand moeten inlopen om mee te kunnen doen op de snel groeiende wereldmarkt door bijvoorbeeld hun talen wat te ontwikkelen. Ik heb vandaag sinds een week weer een gesprek kunnen voeren met de uitbater van mijn Hotel,Jana, zij heeft mij uitgelegd waarom de Engelse taal in Rusland niet gestimuleerd wordt.
Dit wist ik allemaal niet en natuurlijk hoef je daar niet 12000 km voor te reizen, dit had ik ook kunnen googelen Hihi
En ik ben nu eenmaal geen mens voor een pakketreis met All you can eat maar dit was toch meer You can eat not at all .....
Zou ik deze reis weer over doen? Neen, maar ik had het ook niet willen missen!
Vanmiddag maar even in Vladivostok bij Zuma oesters eten en ander lekkers dat zit dat kilootje er zo weer aan!


  • 10 September 2019 - 03:54

    Carin:

    Wat een belevenis Son! En nee tuurlijk niet nog eens doen, een nieuw avontuur is toch veel mooier!
    Hopelijk hebben ze all you can eat oesters deze keer!

  • 10 September 2019 - 09:21

    Grieteke:

    Hallo Sonja,
    Met vermaak zit ik je verhalen te lezen.
    Op naar een nieuw hoofdstuk van je reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Son gaat dit jaar Kirgizië bezoeken.. Voorpret en voorbereiding: Ben al druk bezig met dingetjes uitzoeken waar ik maar beter rekening mee kan houden, zoals hoe betaal ik daar? Wat is de beste kleding mee te nemen? weer een nieuw avontuur tegemoet! Zin in!

Actief sinds 22 Mei 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 38949

Voorgaande reizen:

20 November 2022 - 15 December 2022

Werelddeel veroveren, deze keer Noord-Afrika

17 December 2021 - 24 December 2021

Lapland, Noorwegen

02 September 2019 - 18 September 2019

Reizen, reizen, reizen en nu naar de rijzende zon!

03 September 2018 - 09 September 2018

Kirgizië

20 Mei 2017 - 02 Juni 2017

Spitsbergen...Koud hè?

04 Oktober 2014 - 01 November 2014

In de hemeltrein naar Tibet..

04 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: