De dag van de geknakte wijsvinger - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu De dag van de geknakte wijsvinger - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu

De dag van de geknakte wijsvinger

Door: Sonja Vonk

Blijf op de hoogte en volg Sonja

09 September 2019 | Rusland, Moskou

Goedemiddag hier in bijna Station Sjar’ya 720 km van Moskou!

Ik had wel begrepen van de Treinspoorwinkel dat trein 100 geen luxe trein is maar
dat hoeft voor mij ook niet! Ben al blij met de ruimte die ik heb en dat ik geen
verplichte beleefdheden hoef uit te wisselen! Water schijnt erg schaars te zijn in Rusland omdat ik toen ik mij vanochtend wilde opfrissen tegen twee vastgeroeste kranen aanliep! Ik vroeg aan de cabine verantwoordelijke waar het water was gebleven maar het enige wat ik kreeg zijn twee niet gemotiveerde opgehaalde schoudertjes!
Uiteindelijk ben ik wel fris geworden en we hebben nu al twee stops gemaakt voor een sigaretje en een wandelingetje! Omdat ik toch weer eens aardig wilde eten ben ik aangeschoven in de treinrestauratie en wat mij verraste waren de uitgebreide menukaart en de aardige dames in de bediening! Mijn oog viel op een salade waarvan ik dacht dat ze daar niets raars mee konden doen en wilde deze bestellen vergezeld met een Bud biertje, wijn is hier immers net zo duur als witte truffel in Italië maar dat ging niet zomaar gebaarde de aardige dame, ik moest aan het hele menu geloven wat bestond uit salade, soep, brood met vulling en een schotel rijst! Nou vooruit maar dan, als het goed bevalt kom ik morgen wel weer!
De salade was echt niets mis mee voor een klein maagje maar de soep die ik had besteld was uitverkocht en nu kreeg ik een andere! De smaak was goed maar er dreven wat stukken rauwe kip in die ik maar overgeslagen heb! Toen mocht ik nog een broodje uitzoeken en dat kunnen ze wel goed hier, ik koos voor een broodje gevuld met aardappel en dat smaakte zo goed dat ik die bewaard heb voor vanavond!
Toen kreeg ik de schotel rijst opgediend met een soort verminkt knakworstje wat echt leek op een wijsvinger in nood! Ik heb voorzichtig om de wijsvinger heen gegeten maar deze liet mij niet meer los! Ik kreeg een enorme lachbui en besefte me ook al is het afzien en loslaten dit zijn onvergetelijke momenten!

• 09 September 2019 - 23:52

Carin:

Als we langskomen voor de verhalen dan moeten we maar broodjes knak eten ondertussen ;-)

• 24 Augustus 2021 - 12:18

Harry Hamer:

Geweldig verhaal! Ik had het vorige week ook al 'live' van je gehoord, maar het blijft leuk.
    Benieuwd naar de volgende aflevering...