De chirurg en de reiziger... - Reisverslag uit Almaluu-Bulak, Kyrgizië van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu De chirurg en de reiziger... - Reisverslag uit Almaluu-Bulak, Kyrgizië van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu

De chirurg en de reiziger...

Door: Sonja Vonk

Blijf op de hoogte en volg Sonja

05 September 2018 | Kyrgizië, Almaluu-Bulak

Wat een bijzondere ervaring!
Op weg naar het Issikolmeer, op een na het grootste ter wereld!
Mijn driver is eigenlijk geen chauffeur maar chirurg!
Omdat dit te weinig opsmijt om een gezin te onderhouden, ca. 200 dollar per maand is hij dit maar gaan doen! Ja, het mes snijdt aan twee kanten Hihi...
Gelukkig voor mij spreekt deze aardige vijftiger wel Engels en algauw maken wij nader kennis! Ik dacht dat we binnen een uur wel in Tong zouden zijn maar we zijn wel vier uren onderweg geweest!
De grens naar Kazachstan gepasseerd, koffie gedronken op een Kirgiziës zitje en uiteraard zijn we een kudde badderende koeien tegen gekomen...
Nu alweer een paar uurtjes in basekamp en ook al een wandeling gemaakt naar het meer!
Morgen naar de Nomad games....

Verslag uit: Kyrgizië, Almaluu-Bulak

Kirgizië

Mijn trip gaat deze keer naar Kirgizië, Centraal Azië alwaar ik de spelen voor nomaden ga bezoeken!
Een ongewone bestemming misschien maar voor mij niet zo!
Kirgizië maakt deel uit van de aloude zijderoute en misschien dat ik mij dan een soort Sonja Polo ga voelen!
Ik vlieg van Amsterdam naar Istanboel en dan nog een dikke vijf uur naar Bishkek.
Kirgizië is nu een zelfstandige republiek maar maakte ooit deel uit van de USSR.
Ik ga ook naar het een na grootste bergmeer ter wereld, de Issyk/kul en nog wat bijzondere zaken bekijken!
Ook wil ik graag bij de oorspronkelijke bevolking in een yurt logeren!
Het is in Kirgizië vier uur later dan in Nederland, wel even wennen weer!
Ik heb er zin in!

Aankomst di 4/9/2018 Bishkek, Hotel Damas International Hotel.
Dag 5/9/2018 naar Issyk Kul, Gebiet Yssykköl, Kirgisis, 722000 Tong, Kirgizië
Jurten Camp Almaluu

Kirgizië of Kirgistan, officieel de Kirgizische Republiek, is een land in Centraal-Azië. Het land is een binnenstaat en wordt begrensd door Oezbekistan, Kazachstan, China en Tadzjikistan. Wikipedia
Hoofdstad: Bisjkek
Landnummer: +996