De chirurg en de reiziger... - Reisverslag uit Almaluu-Bulak, Kyrgizië van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu De chirurg en de reiziger... - Reisverslag uit Almaluu-Bulak, Kyrgizië van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu

De chirurg en de reiziger...

Door: Sonja Vonk

Blijf op de hoogte en volg Sonja

05 September 2018 | Kyrgizië, Almaluu-Bulak

Wat een bijzondere ervaring!
Op weg naar het Issikolmeer, op een na het grootste ter wereld!
Mijn driver is eigenlijk geen chauffeur maar chirurg!
Omdat dit te weinig opsmijt om een gezin te onderhouden, ca. 200 dollar per maand is hij dit maar gaan doen! Ja, het mes snijdt aan twee kanten Hihi...
Gelukkig voor mij spreekt deze aardige vijftiger wel Engels en algauw maken wij nader kennis! Ik dacht dat we binnen een uur wel in Tong zouden zijn maar we zijn wel vier uren onderweg geweest!
De grens naar Kazachstan gepasseerd, koffie gedronken op een Kirgiziës zitje en uiteraard zijn we een kudde badderende koeien tegen gekomen...
Nu alweer een paar uurtjes in basekamp en ook al een wandeling gemaakt naar het meer!
Morgen naar de Nomad games....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kyrgizië, Almaluu-Bulak

Kirgizië

Mijn trip gaat deze keer naar Kirgizië, Centraal Azië alwaar ik de spelen voor nomaden ga bezoeken!
Een ongewone bestemming misschien maar voor mij niet zo!
Kirgizië maakt deel uit van de aloude zijderoute en misschien dat ik mij dan een soort Sonja Polo ga voelen!
Ik vlieg van Amsterdam naar Istanboel en dan nog een dikke vijf uur naar Bishkek.
Kirgizië is nu een zelfstandige republiek maar maakte ooit deel uit van de USSR.
Ik ga ook naar het een na grootste bergmeer ter wereld, de Issyk/kul en nog wat bijzondere zaken bekijken!
Ook wil ik graag bij de oorspronkelijke bevolking in een yurt logeren!
Het is in Kirgizië vier uur later dan in Nederland, wel even wennen weer!
Ik heb er zin in!

Aankomst di 4/9/2018 Bishkek, Hotel Damas International Hotel.
Dag 5/9/2018 naar Issyk Kul, Gebiet Yssykköl, Kirgisis, 722000 Tong, Kirgizië
Jurten Camp Almaluu


Kirgizië of Kirgistan, officieel de Kirgizische Republiek, is een land in Centraal-Azië. Het land is een binnenstaat en wordt begrensd door Oezbekistan, Kazachstan, China en Tadzjikistan. Wikipedia
Hoofdstad: Bisjkek
Landnummer: +996
Bevolking: 6,083 miljoen (2016) Wereldbank
Valuta: Kirgizische som
President: Sooronbaj Jeenbekov
Een reis plannen
Reisgids voor Kirgizië
Vlucht van 10 h 10 min
Officiële talen: Kirgizisch, Russisch

Recente Reisverslagen:

08 September 2018

De parlementariërs en Son...

07 September 2018

Opa Verstappen en het provinciaaltje...

06 September 2018

De ecoloog en de bergbeklimmer...

05 September 2018

De chirurg en de reiziger...

04 September 2018

Is niet India maar toch koeien op de weg!
Sonja

Son gaat dit jaar Kirgizië bezoeken.. Voorpret en voorbereiding: Ben al druk bezig met dingetjes uitzoeken waar ik maar beter rekening mee kan houden, zoals hoe betaal ik daar? Wat is de beste kleding mee te nemen? weer een nieuw avontuur tegemoet! Zin in!

Actief sinds 22 Mei 2011
Verslag gelezen: 935
Totaal aantal bezoekers 38998

Voorgaande reizen:

20 November 2022 - 15 December 2022

Werelddeel veroveren, deze keer Noord-Afrika

17 December 2021 - 24 December 2021

Lapland, Noorwegen

02 September 2019 - 18 September 2019

Reizen, reizen, reizen en nu naar de rijzende zon!

03 September 2018 - 09 September 2018

Kirgizië

20 Mei 2017 - 02 Juni 2017

Spitsbergen...Koud hè?

04 Oktober 2014 - 01 November 2014

In de hemeltrein naar Tibet..

04 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: