Met Beaufort 7 naar Spitsbergen... - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu Met Beaufort 7 naar Spitsbergen... - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Sonja Vonk - WaarBenJij.nu

Met Beaufort 7 naar Spitsbergen...

Blijf op de hoogte en volg Sonja

31 Mei 2017 | Spitsbergen, Longyearbyen

Het waait hard en weinig mensen wagen zich aan dek vandaag! Vanochtend nog een blauwe vinvis gezien maar deze was te ver weg om goed op de plaat te krijgen! De weersverwachtingen zijn morgen beter als we in Poolepynten arriveren! We liggen te schudden op onze bedjes in de cabin en zeker niet van het lachen! Hihi...
Maar zeeziek zijn we beiden nog niet geweest hoewel Auke vanavond verstek liet gaan bij het diner! Vanmiddag een lecture over de veiligheid als we morgen aan land komen om ijsberen te spotten. De procedure is als volgt; komt er onverwacht een ijsbeer om het hoekje kijken dichtbij het gezelschap dan probeert de leiding hem of haar eerst te verjagen met lawaai door het klappen met de handen, lukt dit niet dan volgt er een schot met het alarmpistool en in het uiterste geval moet de beer geschoten worden!
Maar hopen dat dit de beer bespaard blijft! Ook voor degene die het schot lost want de maatschappij kan een hoge boete opgelegd krijgen! De ijsbeer behoort tot de beschermde diersoorten dus jagen op deze dieren is er niet meer bij! In Groenland mag er nog wel gejaagd worden maar alleen als voedsel! Ook gaan we morgen een walrussen
kolonie proberen te vinden! Weer een spannende dag voordat we in Longyearbyen arriveren!

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 31 Mei 2017 - 16:22

Carin:

Wat een cadeau al die verhalen op mijn verjaardag

• 31 Mei 2017 - 17:36

Bauke Van Dijk :

Hoort goed allemaal wel leuk om je verslag van de reis te lezen ,
    Jammer dat je niet vaak Wi-Fi hebt ....doe die ouwe boer de groeten van mij
    Goede reis verder

Sonja

Son gaat dit jaar Kirgizië bezoeken.. Voorpret en voorbereiding: Ben al druk bezig met dingetjes uitzoeken waar ik maar beter rekening mee kan houden, zoals hoe betaal ik daar? Wat is de beste kleding mee te nemen? weer een nieuw avontuur tegemoet! Zin in!

Actief sinds 22 Mei 2011